Mats bravader..

Mats har alltid sagt att jag ärotroligt klumpig på fyllan, jag ramlar slår nästan i hjälmig, det är lixom inte ofta man kommer hem heloch välbehållen. Jag har jobbat på det, kan jag ju säga... Men nu efter gårdagen ligger jag helt plötsligt i lä, Mats va på firmafest i går och jag va själv hemma.

Runt 2 tiden vaknar jag över att Mats står och flämtar i köket.. Det låter som att han ska dö typ. Han kämpar för att andas och håller sig för bröstet. Han får tillslut fram att han lånat en cykel hem i stället för att gå. Precis utanför vårt hus hade han vurpat pang-bom med cykeln och det ade kommit tv killar och hjälp honom upp..

Nu ligger han i soffan, helt orörlig. Förmodligen med ett sprucket revben, trasig armbåge, trasigt knä och en jacka som är ljusgrön i stället för mörkgrön!


Jag ligger verkligen i lä.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0