God morgon!

Har börjat det normala liver igen med ett 8-17 jobb, känns som om man jobbar halvtid helt plötsligt, väldigt konstig känsla. Ska börja komma i gång med träningen igen och har börjat denna vecka med att gå till Ropsten varje morgon, man vaknar lite och framförallt bli jag mycket piggare.

I morse var det en helt perfekt morgon, nu blir det frulle, än så länge en mycket bra start på dagen!

Euphoria!!!

Home, sweet home.

I går kväll kom jag äntligen hem till min lägenhet efter att har varit på väg hit i 3 veckor. Känns otroligt bra att vara hemma igen, speciellt sova i min egna säng. Hade hela bilen full av saker som nu ligger som ett enda kaos i hallen, håller på med min 5e maskin av tvätt.
Ska i väg och promenera snart, och sen är det dags att bege sig till kontoret igen för att jobba, känns lite konstigt att komma tillbaka. Men det är bara för 3 veckor, sen beger jag mig mot nya äventyr på Strix. Ska bli väldigt roligt att testa på något nytt igen!
Men nu först blir det svensk frukost, som jag längtat!

Passets sista resa!

Dags för mitt pass att bege sig för sin sista resa. Sista resa blir hem från Kina.
Det är mitt 3e pass som är fullt utav stämplar, börjar känna mig ganska berest nu!

En sammanfattning av mitt 3e pass;

Kina * 7
Förenade arabiemeraten * 3

Åka hem!

Det är dags att bege sig hemåt efter 13 veckor i Asien, dags att komma tillbaka till verkligheten. Ser fram emot att få göra sådana enkla saker som att laga mat, handla, städa och tvätta. Detta kanske låter helt sjukt att jag saknar dessa saker men när man har levt helt uppassad under så här lång tid så känner man sig förslappad. Framförallt ser jag fram emot att kunna prata svenska och inte någon tattig asiatisk-engelska :)

Har spenderat de senaste 4 dygnen i Kina och Peking, shopping har vart huvudaktiviteten men mycket annat har oxå hunnits med, var på Beijing Zoo och kollade in pandorna, har glidit omkring och bara turistat lite allmänt. Sen får vi ju inte glömma att vi fick åka med världens snabbaste tåg mellan Tianjin och Beijing.

Väskorna är packade och vi beger oss mot flygplatsen inom nån timma, och sen är det mot Europa som gäller, först Amsterdam och sedan vidare till Göteborg där mamma väntar :)

Så än en gång, tack för dessa 3 månader, 4 länder har besökts och jag är grymt nöjd med precis allt som jag upplevt!

Fantastisk utsikt

Utsikten från Petronas Twin Tower var helt fantastisk, fast det är ju inte lika högt som Burj Khalifa i Dubai, men ändå, känslan av att vara så högt ovanför marken är obeskrivlig. Avslutade kvällen med middag på Hardrock Café och utökade min samling av ölglas med ett glas från Kuala Lumpur :)

Petronas tower

Vi turistade lite i morse, lyckades få tag i biljetter till att ta oss upp till bron mellan tornen i kväll, så det ser jag fram emot, kanske lyckas pricka in solnedgången med :)

Så nu vet ni vart jag befinner mig i kväll mellan klockan 18-19!!!

Feel like home.

Äntligen framme i Kuala Lumpur efter att ha åkt; bil, båt, bil, flyg, flyg och sist men inte minst bil igen. Är nu på Hotell Istana som känns som mitt andra hem efter att ha bott här kanske 50 nätter under jobbet i kändisdjungeln :) Känns grymt skönt att vara tillbaka, och framförallt att vara i någon slags civilisation och en storstad!!! I morgon ska vi försöka komma upp i Petronas Tower, och sedan shoppa! Kolla på folk, känna pulsen!
Som jag längtat!

Bästa rummet!

Fi fan vilket rum vi har! Kommer sakna det så sjukt mycket, poolen ligger direkt vid verandan! Kan inte bli bättre!
En pool som faktiskt svalkar, den andra låg ju helt i lä och var pissvarm.

Koh Tao - Thailand

Jaha, redan en veckas semester som bara försvunnit. Har inte gjort så mycket mer än att bara legat ner, sovit, solat, badat och ätit. I morgon är det dags att packa väskan igen och bege sig mot Koh Samui med båt, för att sedan ta flyget tillbaka till Bangkok, sedan byta flyg och flyga ner till Kuala Lumpur i Malaysia. I Kuala Lumpur ska vi vara i 3 nätter innan det blir dags för finalen med 4 nätter i Peking.
Nu är det bara 8 nätter kvar innan jag står på svensk mark igen.

Och stackars Emil som hade lämnat in alla sina kalsonger på tvätt, när det var dags för massage så var han tvungen att låna ett par kalsonger av personalen. Sexigare underkläder får man ju leta efter, men så går det när man går naken under shortsen!

SEMESTER!!!

Dagarna försvinner bara förbi och här har man inte en aning om varken vad det är för dag eller datum. Men vi har 4 dagar kvar här innan vi beger oss mot Kuala Lumpur och lite stadsliv. Det börjar kännas att man är på väg hemåt igen. Och när jag kommer hem så har jag vart borta i 13 veckor, känns lite konstigt.

Det är grymt varmt här, känns lite varmare än El Nido på något vis men antar att det känns så eftersom det inte är lika fuktigt, får väl se hur Malaysia blir där luftfuktigheten är högre än någonsin.

Koh Tao!

Äntligen är man tillbaka på fina Koh Tao, inte vart här på ett tag, men känns riktigt gött.
Flög från Bangkok i morse till Samui, och sen tog vi båten över till Koh Tao. Så nu blir vi här tills den 17e maj, sen bär det vidare mot Kuala Lumpur.

Dagarna i Bangkok var väldigt städade, var helt slut så hann med en hel del sömn ;)

Nu blir det sol för hela slanten kommande veckan!

Ciao

Det är över nu.

Kan inte säga någonting annat än att det är över nu, har överlevt ytterligare en produktion av Robinson. Det är med blandade känslor som jag skriver detta. Mest glad över att jag har fixat ytterligare en säsong, och på samma gång sjukt tråkigt att behöva lämna allt jag har byggt upp under två år här. Kommer sakna alla locals otroligt mycket, utan dom hade vi inte fixat detta. Vi rodde skiten i land än en gång. I morgon kommer det bli många tårar, har gått runt med gråten i halsen hela dagen. Vi avslutade gårdagen med en hejdundrande slutfest. Allt var så jävla bra det kunde blivit. Festen har lixom inte slutat än, även om vi skickade i väg 50 personer i morse till Manlia. Nu är vi ett fåtal kvar som river, packar och stänger ner.

Jag säker bara tack än en gång alla som gjorde detta möjligt. Nu blir det några öl med alla lokala innan jag kommer stupa i säng. I morgon lämnar jag El Nido för Manila i några timmar för att sedan ta flyget till Bangkok där nästa äventyr börjar.

Over and out.

Squid

I går natt var vi ute och fiskade Squid hela natten med dom lokala på vårt hotell. Sjukt roligt men jäkla svårt! Vi fick 24 stycken och när vi kom hem så grillade vi den, och satt och mumsade :)

Ledig!!!

Har vart ledig i dag och haft en sjukt najs dag på stranden. I morgon blir det jobb igen.